You are here

Pobedimo prolećni umor vitaminima i kretanjem

Proleće i lepo vreme nam je na pragu, ali se suočavamo sa jednim od manje lepšim problemom, a to je prolećni umor. Ali od čega smo umorni na kraju zime?

Prolećni umor

se vezuje za promenu godišnjih doba. Melatonin koji je odgovoran za regulisanje sna, sa produženjem dana se smanjuje, dok seratonin odgovoran za naše raspoloženje raste. Ova pojava menja biološki sat unutar organizma. Ovaj prirodni tok se manifestuje pospanošću, umorom i neraspoloženjem.

Malaksalost

Organizam crpi zadnje količine vitamina iz organizma, zato se osećamo malaksalo. Osećaj prolećnog umora se može smanjiti boravkom na suncu, kretanjem na svežem vazduhu, pažljivim odabirom hrane i dovoljnim unosom vitamina. Ukoliko vam je ovaj umor česta pojava, nezavisno od godišnjeg doba i ometa vas u svakodnevnici, preporučljivo je da odete kod lekara.

Nije rešenje da spavate još više

Spavanje do 12h? Zaboravite! Makar koliko da je naše telo željno spavanja, preterano spavanje samo kvari situaciju. Obratite pažnju da svakog dana ležete i ustajete u isto vreme i da odspavate istu količinu sati, pošto je našem organizmu potreban bioritam.

Boravak na dnevnom svetlu smanjuje simptome depresije i povećava hormon sreće, tako da provodite i krećite se što više napolju u slobodi. Svež vazduh pun kiseonika nam pospešuje krvotok, osvežava memoriju i deluje povoljno i na koncentraciju.

Recite ne kofeinu!

Ma koliko mislili da je najjednostavniji način, kofein nije rešenje protiv prolećnog umora. Kada osetite da ćete svakog momenta potonuti u san, ni onda ne uzimajte kafu. Umesto toga otvorite prozore i napravite nekoliko vežbi!

Konzumirajte hranu bogatu vitaminima, da bi nadoknadili deficit vitamina i minerala u organizmu. Izbegavajte tešku hranu, jer je za njihovo varenje potrebno puno energije. Kako bi lakše prevazišli period umora, unosite dosta tečnosti, jer ono pospešuje rad ćelija i metabolizam.

Posle zimskih gozbi proleće je idealan period za detoksikaciju organizma. Ne morate započinjati drastične dijete na vodi, dovoljno je da dijeti posvetite minimum tri dana.

Salata sa artičokom prelivena uljem od lana je odlična kombinacija za očuvanje jetre.

Ako volite saune, iskoristite priliku jer je sauna odlična za naš imunitet.

Protiv prolećnog umora je najbolje ako trenirate na svežem vazduhu.

Jedite klice! Klica bogata enzimom je prava vitaminska bomba za organizam, jer nadoknađuje izgubljenu energiju. Probajte kućnu varijantu, tako da ćete imati uvek sveže klice na sendviču ili salati.

Ako želite zdrav doručak skuvajte jednu porciju ovsa u vodi ili mleku. Ovas je odličan protiv anksioznosti, ojačava nerve. Začinite cimetom, koji osvežava i popravlja raspoloženje.

Zapamtite, ukoliko vam ovaj umor traje mesecima i osećate se kao bolesni, obavezno potražite svog lekara!

Izvor: www.webapoteka.rs

Pročitajte slične tekstove

Nesanica

Nesanica je poremećaj sna. Osobe koje pate od nesanice se često bude i ne mogu ponovo da zaspe ili ne mogu da zaspe uopšte.

Nema svaki čovek iste potrebe za snom. Ne morate imati 8 sati sna dnevno. Nekome je dovoljno 6 sati, a nekome treba i 10 sati sna. Sve je individualno.

21.10.2015
Stižu ovčije boginje?!

Period kraja zime i početka proleća je i period ovčijih boginja (varičela) zaraznog virusnog oboljenja koje najčešće oboljevaju deca, a ređe odrasli.

Šta je varičela?

21.10.2015