You are here

Pobedimo prolećni umor vitaminima i kretanjem

Proleće i lepo vreme nam je na pragu, ali se suočavamo sa jednim od manje lepšim problemom, a to je prolećni umor. Ali od čega smo umorni na kraju zime?

Prolećni umor

se vezuje za promenu godišnjih doba. Melatonin koji je odgovoran za regulisanje sna, sa produženjem dana se smanjuje, dok seratonin odgovoran za naše raspoloženje raste. Ova pojava menja biološki sat unutar organizma. Ovaj prirodni tok se manifestuje pospanošću, umorom i neraspoloženjem.

Malaksalost

Organizam crpi zadnje količine vitamina iz organizma, zato se osećamo malaksalo. Osećaj prolećnog umora se može smanjiti boravkom na suncu, kretanjem na svežem vazduhu, pažljivim odabirom hrane i dovoljnim unosom vitamina. Ukoliko vam je ovaj umor česta pojava, nezavisno od godišnjeg doba i ometa vas u svakodnevnici, preporučljivo je da odete kod lekara.

Nije rešenje da spavate još više

Spavanje do 12h? Zaboravite! Makar koliko da je naše telo željno spavanja, preterano spavanje samo kvari situaciju. Obratite pažnju da svakog dana ležete i ustajete u isto vreme i da odspavate istu količinu sati, pošto je našem organizmu potreban bioritam.

Boravak na dnevnom svetlu smanjuje simptome depresije i povećava hormon sreće, tako da provodite i krećite se što više napolju u slobodi. Svež vazduh pun kiseonika nam pospešuje krvotok, osvežava memoriju i deluje povoljno i na koncentraciju.

Recite ne kofeinu!

Ma koliko mislili da je najjednostavniji način, kofein nije rešenje protiv prolećnog umora. Kada osetite da ćete svakog momenta potonuti u san, ni onda ne uzimajte kafu. Umesto toga otvorite prozore i napravite nekoliko vežbi!

Konzumirajte hranu bogatu vitaminima, da bi nadoknadili deficit vitamina i minerala u organizmu. Izbegavajte tešku hranu, jer je za njihovo varenje potrebno puno energije. Kako bi lakše prevazišli period umora, unosite dosta tečnosti, jer ono pospešuje rad ćelija i metabolizam.

Posle zimskih gozbi proleće je idealan period za detoksikaciju organizma. Ne morate započinjati drastične dijete na vodi, dovoljno je da dijeti posvetite minimum tri dana.

Salata sa artičokom prelivena uljem od lana je odlična kombinacija za očuvanje jetre.

Ako volite saune, iskoristite priliku jer je sauna odlična za naš imunitet.

Protiv prolećnog umora je najbolje ako trenirate na svežem vazduhu.

Jedite klice! Klica bogata enzimom je prava vitaminska bomba za organizam, jer nadoknađuje izgubljenu energiju. Probajte kućnu varijantu, tako da ćete imati uvek sveže klice na sendviču ili salati.

Ako želite zdrav doručak skuvajte jednu porciju ovsa u vodi ili mleku. Ovas je odličan protiv anksioznosti, ojačava nerve. Začinite cimetom, koji osvežava i popravlja raspoloženje.

Zapamtite, ukoliko vam ovaj umor traje mesecima i osećate se kao bolesni, obavezno potražite svog lekara!

Izvor: www.webapoteka.rs

Pročitajte slične tekstove

Blagodeti probiotika

Svi već znamo da su probiotici dobre mlečno-kiselinske bakterije raznih sojeva i da se koriste u mlečnoj industriji za fermentaciju mlečnih šećera u mlečne kiseline, tako da ih ima u kiselom mleku, jogurtima i sirevima.  Najčešće su to sojevi Lactobacillusa i Bifidobacteriuma.

Njihova dobra i korisna dejstva su poznata odavno, ali ako želimo da ih unesemo u većem broju, postavlja se pitanje u kojoj formi ih vredi uzimati? Naravno konzumacijom mlečnih prerađevina svakako efikasno unosimo ove bakterijske kulture, takođe na našem tržištu postoje i farmaceutski oblici kapsula, tableta i rastvora. Dijetetski suplementi možda sadrže veću koncentraciju bakterija, pa su pogonije kada postoji potreba za bržim dejstvom. Ove preparate treba uzimati u periodu od 3-6 meseci, bez bojazni, jer nemaju kontraindikacije i neželjena dejstva. Ne možemo ni preterati sa dozom, organizam naprosto izbaci suvišne bakterije. Takođe nema ograničenja ni u uzrastu, mogu se konzumirati odmah posle rođenja.

Kombinaciju probiotika i prebiotika nazivamo simbioticima. Prebiotici su šećeri, polisaharidi i oligosaharidi koji nemaju fiziološko dejstvo na naš organizam, potpomažu rast i razmnožavanje probiotskih bakterija. Sadrže ih biljna vlakna iz voća i povrća.

Pozitivna dejstva probiotika i simbiotika su sledeća:

  • Kod proliva razne etiologije- Primarna uloga crevne flore je upravo zaštita od raznih patogena. Ukoliko se balans između dobrih i loših bakterija naruši nastaju problemi i poželjna je suplementacija probioticima ili simbioticima.
  • U periodu rekonvalescencije-oporavka posle bolesti- Poznato je da bakterije crevne flore vrše produkciju nekih neophodnih vitamina i enzima a i puno mogu da doprinesu boljem opštem stanju organizma.
  • U toku antibiotske terapije- Na žalost antibiotici ne biraju između dobrih i loših bakterija, te je neophodno u toku i nakon terapije obnoviti crevnu floru. Antibiotici mogu da prouzrokuju niz neprijatnih digestivnih smetnji. Važno je da uzimanje probiotika nastavimo i posle antibiotske terapije.
  • U borbi  protiv Candida albicans
  • Kod atopičara- alergija, ekcema.
  • Kod lošeg varenja- Probiotici otklanjaju niz loših simptoma. Poboljšavaju varenje, smanjuju nadutost, zadah, krčenje creva i osećaj umora i tromosti.
  • U prolećnom i jesenjem periodu u cilju jačanja prirodnog imunitetadobre bakterije u ustima i crevima vrše prvu liniju odbrane od patogena koji putem vazduha kroz usta dospevaju u naš organizam.
21.10.2015