You are here

Čuvajte svoj organizam zimi, 4 važna vitamina u ovom periodu

U zimskom periodu je naročito važan dodatni unos vitamina.

Ove materije organizam brže iskoristi i od ovih samo nekoliko može sam reprodukovati. Za ostatak treba mi da se pobrinemo prilikom ishrane.

Uloga imuniteta je da zaštiti organizam od spoljnih negativnih uticaja, od štetnih materija i od raznih mikroorganizama koje prouzrokuju bolesti.

Vitamini su nam potrebni da bi ojačali imuni sistem i pobedili bolesti tokom zime.

Koji vitamin zbog čega je važan?

C-vitamin

Najpoznatiji vitamin u jačanju imuniteta. Zimi najbitniji u borbi protiv virusa i bakterija. Ubrzava zarastanje rana, smanjuje nivo holesterola u krvi, samim tim smanjuje rizik od pojave infarkta.

C vitamin možete pronaći u citrusima: limun, narandža, grapefruit, itd. u paradajzu, paprici i u drugim raznim biljkama.

Veoma je bitno da ih konzumiramo u svežem stanju, pošto tokom kuvanja voće i povrće gubi svoja lekovita svojstva.

 

B-vitamin

B vitamin pomaže u borbi protiv stresa, doprinosi pravilnom funkcionisanju nervnog sistema i dobročinitelj je probavnom sistemu. Ako se osećate dekoncentrisani, rasejani, velika je verovatnoća da imate deficit vitamina B.

Možete ga pronaći u mesu (svinjsko, pileće), u žitaricama (pirinač, heljda) i u raznim semenkama (lešnik, orasi).

 

A-vitamin

Odgovoran za pravilno funkcionisanje vida. Ako nam posao zahteva da dugo sedimo ispred monitora, vozimo ili radimo posao koji nam opterećuje vid, izrazito obratimo pažnju na dovoljan unos A vitamina.

Najbogatiji izvor vitamina A je šargarepa, razni mlečni proizvodi i iznutrice životinjskog porekla.

D-vitamin

Kada spomenemo D vitamin, svi pomoslimo na sunce, zato što ovaj materijal naš organizam ne bi proizveo bez pomoći sunca. Ovaj vitamin je odgovoran za pravilno funkcionisanje mišićnog sistema.

Pronalazimo ga u raznim ribama, jajima i u pečurkama.

Da li mislite da vitaminski preparati nisu za poklon? Varate se!

Dnevni unos vitamina bi najbolje bilo nadoknaditi iz prirodnih izvora, ali pored ispravne ishrane, dobro se mogu nadoknaditi i ovim preparatima.

U zadnje vreme se sve više bavimo svojim zdravljem i obraćamo pažnju na zdravu ishranu. Mnogi od nas se i ne sete da dragoj osobi daruje zdravlje a ne skupe parfeme, dezodoranse, gelove za tuširanje.

Izvor: www.webapoteka.rs

Pročitajte slične tekstove

Blagodeti probiotika

Svi već znamo da su probiotici dobre mlečno-kiselinske bakterije raznih sojeva i da se koriste u mlečnoj industriji za fermentaciju mlečnih šećera u mlečne kiseline, tako da ih ima u kiselom mleku, jogurtima i sirevima.  Najčešće su to sojevi Lactobacillusa i Bifidobacteriuma.

21.10.2015
Menopauza

 

Osnovni pojmovi i definicije

Klimaks, klimakterijum je grčka reč i označava period od 10-15 godina kod žena iz potpune polne zrelosti  do potpunog  prestanka lučenja polnih hormona.

26.10.2016